onsdag 19 november 2014

Avgrundens änglar av Magnus Nordin

”Ja, hon trodde honom. Trodde på varenda ord han sa. Ville väl tro. Konstigt att hon mindes det där ögonblicket så tydligt. Som om Noa verkligen hade funnits. Som om hon inte riktigt kunde släppa den där sprittande lyckokänslan som dessa tre simpla ord väckt hos henne:
Du
Är
Vacker”

Avgrundens änglar handlar om tre ungdomar och en lärare som bestämt sig för att sätta fast en av männen som är ”pedofiler” , som är desperata och raggar på unga tjejer genom internet när de låtsas att de är någon annan.  De tar fast en av männen och för honom till ett mentalsjukhus och där tappar läraren kontrollen och hon torterar honom till döds, så hon hamnar i fängelset. De tre ungdomarna ville få reda på vad som hänt. Varför blev hon så upprörd av det han sa? Snart är de inblandade i något som är mycket farligare än de hade tänkt sig. Så farligt att någon vill tysta dem helt…
De unga flickorna är försvunna spårlöst och polisen letar efter de. Snart visar de att brottet inte visar sig på verkligheten utan på chattsidor (internet).

Denna bok heter ”Avgrundens Änglar ‘’. Boken verkar inte intressant alls med tanke på omslaget, men sedan började jag att tänka på talesättet ‘’ Döm aldrig en bok på grund utav dess omslag ‘’och då gav jag boken en chans och det ångrar jag inte för att jag brukar hata att läsa men när jag väll börja läsa denna bok så ville jag bara fortsätta läsa den. Jag rekommenderar denna bok till er som vill sitta hemma en regnig dag och bara ta det lugnt.

Nour J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar